onsdag 6 augusti 2008

ännu en dag närmar sig sitt slut och jag ligger i min säng och är trött som fan. slutade jobbet för bara någon timme sedan och fick den briljanta idéen att gå hem från ryd. alltså...jag är medveten om att 4-5 kilometer inte är så långt, men jag är ju egentligen lat. på vägen hem gick jag förbi ett tonårspar som stod och hånglade under en gatlykta för att sedan skiljas och gå åt olika håll. jag blev varm i kroppen och började tänka på back in the days när man var 13-14år och kunde stå sådär och hångla i en evighet och glömma bort både tid och rum. undra om man någonsin kommer bli sådär tonårskär igen? (undra om jag någonsin kommer bli kär alls kanske är den stora frågan) jag saknar att vara sådär bekymmersfri och saknar de där kravlösa relationerna där man knappt visste namnet på killen man dejtade för att prata kom inte på frågan det var ju hångla som var grejen..eller?
aja. hade iaf en fin dag med mamma innan jag började jobba. vi var på gengåvan och hon köpte tusen böcker som vanligt medan jag bara köpte två, det slank ner en ganska fin glasskål/-burk i kundkorgen också. rätt nöjd med de fynden. när jag kom hem fortsatte jag min shoppingspree och köpte lite kursliteratur till hösten. förhoppningsvis kan jag hålla den här välorganiserade sidan hos mig själv vid liv terminen ut och kanske, bara kanske, kan jag då undvika att sitta med allt i sista stund något som annars är så sorgligt likt mig.

Inga kommentarer: