onsdag 6 augusti 2008

idag fick jag ett samtal från en kille på sector alarm i täby. jag blev självklar lite undrande över vad han ville och då sa han att han ville att jag skulle komma på anställningsintervju där. eftersom jag inte alls sökt något jobb som säljare på stället tyckte jag att det var lite konstigt men han förklarade glatt att de försökte vidga sina vyer och ringa upp folk från helt andra branscher och intresseområden för att se om de kunde tänka sig att jobba hos dem. efter min inte så lyckade intervju som säljare på tre så trodde jag att jag hade lagt alla eventuella tankar på försäljningsbranschen på hyllan men man kan ju alltid gå på den där intervjun och kolla hur det verkar. en krona eller två extra i kassan skulle fan inte skada.
förutom att jobba på förmiddagen så har jag spenderat min tid med att försöka slå mig fram i datadjungeln. jag behöver verkligen en ny dator eftersom det inte längre bara är ljudkortet som är trasigt, nu kan jag inte ens koppla upp mot nätet och så startar den ungefär var tionde gång jag försöker. men att hitta en ny är fan inte det lättaste, det är ju som en helt ny värld. jag tycker ändå att jag har okej kunskaper i hur olika program och grejer fungerar. men kunskaper om processorer och minnen det är det fan dåligt med. imorgon skall jag dra med johan ut och försöka hitta något bra iaf. jag måste ha en dator nu!


Inga kommentarer: