fredag 29 augusti 2008

imorse hjälpt jag min bror att flytta lite grejer här ifrån till hans nya lya på folkungagatan. häromdagen skrev jag att jag hade världens tur som fått både bostad och jobb på en dag. det enda som hade kunnat vara bättre var om jag jag fått eriks lägenhet. fy fan! världens mysigaste lilla tvåa och på fucking FOLKUNGAGATAN!
efter att flyttlasset var installerat åkte vi och åt lunch och sedan letade vi kurslitteratur. min kurs jag skall läsa verkar stå lite utanför systemet på alla tänkbara sätt och vis och det gällde även böckerna. akademibokhandeln på universitetet skall ju ha alla böcker man behöver köpa..men inte en enda utställningshistoriabok i sikte. det blir till att ta till bokbörsen.
på kvällen gick vi på nöjesguiden galaj men efter mindre än en timme var vi därifrån och gick och drack öl på sunkig kvarterskrog istället eftersom det kändes betydligt mycket mer lockande.
nu kollar jag in kläder på en billig koreansk/japansk site och jag vill ha ALLT! fan att man inte är en smal asiatisk brud så att allt suttit lika snyggt på mig...

Inga kommentarer: