onsdag 16 april 2008

puh att studera.nu insåg sitt stora jävla fel med hemsidan och bestämde sig för att skjuta upp sista anmälningsdatumet tills på fredag istället, det kanske finns lite hopp för mänskligheten! jag skickade dock in de där ansökningarna till curator- och projektledarutbildningen, skrev en halvtaskig motivation till varför jag ville gå på dem och hoppas nu att gud låter sin kärlek lysa över mig och fixar så att jag kommer in iaf... jobbade idag och fick reda på att de inte tänker anställa någon ny förrän till hösten, så där rök min pyttelilla chans till ett jobb. men jag skall försöka smila in min på nationalmuseum så att de kanske vill anställa mig istället, det är bara så svårt att prata med de här människorna..de är två/tre gånger så gammal som jag och dessutom har jag en jävla respekt för dem eftersom de lyckats prestera allt som jag önskar mig här i livet. vad skall man säga liksom? man snackar ju inte om helgens fylla direkt...något som tycks vara det enda man pratat om där jag varit de senaste två och ett halvt åren. om jag någonsin haft en socialförmåga så ha jag fan tappat den nu efter att varit isolerad under så lång tid. efter jobbet åkte jag hem bara för att stöta på en bror som lockade med mig ut på bio. det va bara att sätta sig på tåget igen och bege sig in mot the eye och jessica alba. det va kanske inte den bästa film jag sett, men den var nog kanske roligare att se på bio än vad många av de filmer jag egentligen velat se hade varit. man vill ju ha en upplevelse och få ut något av storbilden och det trevliga ljudet...inte bara se en bra film. nu skall jag sova...upp om fem timmar....

the eye

1 kommentar:

sarathyra sa...

blä vilken vidrig bild!
undrar jag vad som kommer hända med oss när vi tvingas ta steget in i vuxenvärlden.
turligt nog hör de inte av sig från jobbet, jag får det inte, så jag kommer få leva det lugna studentlivet ytterligare två år till. hell yeah!
inga överraskningar där inte!
pju alltså...