måndag 7 april 2008

jag tror att jag gillar det här med att vara en arbetare. man vet liksom vad som kan förväntas av livet, man somnar till "så skall det låta" på fredagen, festar järnet på lördagen för att ta igen allt roligt man inte hann göra på veckan, på söndagen storhandlar man, lagar mat och städar och så på måndagen är man trött som fan och får lov att vara lite bitter över att även denna helgen hade ett slut. det är fint och nu kan man liksom relatera till andra människor och deras trötta och tomma blickar på tunnelbanan för man vet precis vad de gått igenom under dagen.
idag har jag fotat tallrikar med motiv från den svenska armén, märkt en massa rosa nyrokoko koppar och mätt lite annat smått och gott. efter jobbet gick jag in på fabrikens andrahandssortering men kände inte för att köpa något porslin för om jag någon gång skall införskaffa en stig lindberg servis så skall den fan vara gjord medan han levde, det är inte riktigt samma känsla när det står 2008 i botten. men jag köpte iaf en fin bok om NKs historia. den ser jag fram emot att kolla i. på vägen hem svängde jag även förbi stadsbiblioteket och lånade "understanding architecture" så att jag kan göra den där uppgiften som skulle varit inne för snart ett år sedan, bättre sent än aldrig!
imorgon skall jag på möte på nationalmuseum. alla anställda skall vara med och med tanke på att de är 110st så borde det ju finnas någon het att spana på...man kan ju hoppas iaf!


det är alltså här jag spenderar mina dagar...

Inga kommentarer: