tisdag 8 april 2008

idag har jag varit viktigt, va på stormöte på nationalmuseum med alla anställda, och ja...precis alla är sådär svartklädda som man tänker sig att de skall vara. fick även hälsa på viktiga personer och förhoppningsvis kände de att jag verkade vara en glad och trevlig arbetshäst som de gärna vill anställa till kommande spännande projekt, och vem vet...det kanske är ett plus att även min garderob till 90% består av svart. efter mötet fick jag passerkort till byggnaden och ett fint fotolegg som jag kan visa upp när jag tar mig runt i lokalerna. tänk att jag får vara med och leka med de stora barnen nu....det är GRYMT! passade på att kolla lite på toulouse-lautrec utställningen och de andra måleriavdelningarna. det finns mycket fint, och framförallt mycket roligt och jag gick runt och fnissade lite för mig själv. efter jobbet träffade jag jenny och vi gick och fikade på ett trevligt tantcafé med kärleksballader a la absolut love i bakgrunden och sjukt ful inredning. men det trevliga sällskapet gjorde att omgivningarna snabbt glömdes bort. vi skall leka mer redan i helgen för då kommer karin och sandra upp och hälsar på. fint förstås!

nationalmuseum

Inga kommentarer: