måndag 21 april 2008

idag på jobbet fick jag prova på att agera utställningsproducent. fick möblera två montrar. visserligen med bestämda föremål, men ändå. det va roligt och lite pussligt. men jag tror att jan tyckte att mitt förslag va jättebra! förutom att möblera montrar gjorde jag något så spännande som att putsa 20 glashyllplan, jag skall knappast satsa på en karriär i fönsterputsningsbranchen. fy fan vad svårt...dont quit your dayjob! (inte för att jag har ett, men man kan ju låtsas)
när jag slutade jobbet var det så fint väder att jag inte vill åka hem. satt längs med stranden på värmdö och åt glass, pratade med tova och solade. tog en sväng runt gamla stan och slottet också på vägen hem och i kungsträdgården var det alldeles fantastiskt vackert med blommor i träden och grejer...

man skulle kunna tro att bilden är tagen japan. men näpp. den är från vår alldeles egna lilla huvudstad..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad vackert! Måste dit imorgon. Kramar

Bakin Rapscallion sa...

They definitely look like the cherry blossoms (Sakuras) associated with Japan, or those around the U.S. capital. I certainly was fooled at first glance. Anyway, I'm glad to see you have blooms to walk under in Sweden. The blossoms match you're disposition. Cherry! I'm curious, is that around Kungsträdgården? How many trees are there? I counted 63. In Washington D.C., there's over 3000. Oh, by the way, where's the drottningträdgården? Or is that just called: Fridaträdgården?

Bakin Rapscallion sa...

Please excuse my distracted eyes...you already answered this question: "I'm curious, is that around Kungsträdgården?" I should of looked above the picture before I commented. I guess I was mesmerized by the lure of the picture.