tisdag 25 mars 2008

det ramlade in en hel drös med byggarbetare klockan 8 imorse. som tur va hade jag redan gått upp. det hade nog förstört dagen om jag vaknat av det där bankandet och skruvandet, och lite rädd hade jag nog också blivit för fan vad ena killen stönade och frustade när han jobbade. LÄSKIGT! jag vet inte om de va så himla heta, men två av dem va unga och jag tror att unga byggkillar i ens hem kanske automatiskt blir lite småsöta. erik och jag åkte till universitetet för att skriva ut erikas uppsats och sedan åkte vi till odenplan för att fika och plugga. erik lockade dock med mig på shopping ganska snabbt och jag köpte ett par byxor som jag tittade på förra veckan. snygga och ett bra tillskott i garderoben! skall försöka hålla mig till att bara köpa plagg som är tillskott och som man kan ha med mycket. som det är nu har jag tusen miljoner gamla trasor som hänger i garderoben, men likförbannat aldrig något att ha på mig. det måste det bli ändring på! efter shoppingen åkte jag till ub för att leta upp en bok. den va utlånad och jag va tvungen att ta mig till konstbiblioteket. jag va lite för logisk och antog att det skulle ligga vid nationalmuseum eftersom det hör just dit. men döm av min förvåning när jag kom dit och det inte fanns ett enda jävla bibliotek i sikte. va tvungen att ta mig till riddargatan och när jag väl var framme så stod det på dörren att de höll på att flytta och hade stängt till augusti. vid det laget va jag så jävla trött att jag knappt orkade pallra mig till tunnelbanan för att åka hem, ännu mindre leta upp nobelmuseets bibliotek där boken tydligen också skall finnas. det får bli upp med tuppen imorgon igen och börja min skattjakt tidigt. på kvällen bär det ju dessutom av till gotland. tiden är knapp!


att det skall vara så jävla svårt att få tag på en stackars bok. jag blir så trött!

Inga kommentarer: