söndag 30 december 2007

sara åkte som sagt hem imorse men tova stannade som tur va kvar. vi åkte ner på stan och åt feta pizzor och sedan kollade vi lite halvhjärtat på realisationen. gick till biblioteket också och lånade hela 8 böcker om olika teorier och metoder. det är svårt att hitta rätt i uppsatsdjungeln tycker jag. alla böcker som handlar om att skriva uppsats har typ samhällsvetenskapliga eller medicinska ämnen som grund och de om kultur-/konstvetenskap lyser med sin frånvaro. men jag får hoppas att jag hittar något vettigt.
när jag kom hem låtsades jag plugga och sedan lagades det mat med mamma. kvällen har ägnats åt hostel letande (om någon vet ett trevligt och billigt hostel i barcelona så säg till) och så har jag tittat på kommissarie lynly med mami och papi.

tänk att man blivit en sådan där person som man hatat. och att det tagit så jävla lång tid för mig att inse det. men det bästa med att inse sina fel och brister är att man faktiskt kan göra något åt dem och försöka sitt yttersta för att bli en fin person. jag tror att den här tre månaders pausen från mitt liv och där igenom distansen till mig själv och mina handlingar kommer göra ganska ont och leda till en hel del självinsikter som jag kanske inte är redo för. men det är bara att tacka och ta emot antar jag, vill man bli fin får man lida pin...


1 kommentar:

Anonym sa...

jag lovar att fånga dig, och bära dig så långt det bara går.
sen kan vi sitta där, tillsammans, under the Ivy.