söndag 30 december 2007

min mor och far firar 18årig bröllopsdag idag. det är fan helt sjukt lång tid att ha varit gifta. och att de har varit ihop i över 30år är nästan obehagligt länge. hur kan man stå ut med en annan person så länge? undra om jag någonsin kommer hitta någon jag vill leva hela mitt liv med. eller om jag kommer att ha mycket kärlek men i kortare förhållanden som tova förutspår. jag antar att det spelar mindre roll så länge man har just kärleken. det är lite konstigt att en person som är så jävla känslig och så jävla beroende av andras kärlek och bekräftelse har så jävla lite lust att träffa någon att bli kär i. att jag kan sitta och lyssna på mina kärlekssånger och grina över att vara ensam men ändå inte orka dela min tid med någon när det kommer till kritan.

förutom att fira mamma och pappas bröllopsdag har jag även låtsatspluggat, sovit, datat, spelat spel och försökt göra en skiva med 2007 år bästa låtar. att göra en sådan skiva är fan inte det lättaste. har hållit på i flera dagar nu och är uppe i närmare 200 låtar som mer eller mindre bra representerar året som gått. av urvalet kan man nog konstatera att jag (precis som miah säger) har en jävligt sorglig musiksmak. det finns inte många glada bitar här inte.


kate bush - under the ivy
(får fortfarande ont i magen när jag hör den här)

Inga kommentarer: