måndag 31 december 2007

nu har jag och zaz bokat boende till vår resa. vi skall bo precis vid sagrada familia och billigt va det också! vi åker fan om en vecka. det är lite som att man glömt bort den här resan eftersom vi bokade den redan i augusti. men nu blir det till att läsa på och se vad man skall titta på och göra för något. det skall bli fint förstås!
är också äntligen klar med min playlist som skall resultera i en skiva med de mest lyssnade låtarna under 2007. det blev 131 låtar till sist. trots att de flesta låtarna är tragiska på ett eller annat sät
t är det ändå en ganska bred blandning på årets musikår. mest förvånande är nog att det finns ett antal reggae-låtar från när petter la ner stor möda och energi på att lära mig lyssna på det. en liten besvikelse är att pj harvey inte är med med en enda låt, men hennes nya album va ju faktiskt inte speciellt bra. annars kan man lätt se att the killers har varit årets favvoband då en tiondel av alla låtar är med dem.


the killers

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, så ni reser så snart?! Ha det lovely!!!!!
http://allaminasmaord.blogg.se

sarathyra sa...

baby!

jag vill ha en kopia!
ska fan sammanställa en jag med, undrar just hur poppig och käck min lista kommer vara... bah!

men nu tar vi ny tag. i morgon börjar det!
This is the year!

Anonym sa...

Gostei muito desse post e seu blog é muito interessante, vou passar por aqui sempre =) Depois dá uma passada lá no meu site, que é sobre o CresceNet, espero que goste. O endereço dele é http://www.provedorcrescenet.com . Um abraço.