tisdag 1 januari 2008

så hur har fantastiska-frida valt att fira in det nya året då?
jo. låt mig berätta....
igår sov jag till på sena eftermiddagen och var tvungen att stressa bort till maxi för att införskaffa en audiosladd så att vi kunde ha musik på kvällens tillställning, passade på att gå in på lindex och köpa en nyårsblåsa (som jag absolut inte hade råd med), tyvärr hade den inte en enda paljett men den va i någonslags guldskimrande material så det fick duga. när jag kom hem njöt jag av att vara ensam hemma för första gången på obehagligt länge, man kan ju bli frustrerad för mindre. jag gjorde mig tjusig och sedan var det bara att invänta de första gästerna i form av eric och karin. sedan kom resten och vi sjöng singstar och drack en massa vin. vid 12 slaget gick vi, med fyrverkerier under armen, ut på gatan och skålade in det nya året. där träffade vi på en annan fest i form av johan, fredrik, root mfl. de hängde med in till oss en stund och det blev festligheter förstås! ganska lungt nyår dock vilket va rätt skönt. men när alla gick hem med sina respektive och jag blev ensam kvar blev jag lite orolig över att det är så mitt kommande år kommer se ut. men det är ju bara att slå slag i saken och fixa någon slags karl att gå hem med till nästa nyår...hur svårt kan det va?
imorse gick jag upp tidigt för att kunna njuta av ytterligare några timmar utan föräldrar i huset. städade undan, datade och sjöng JÄÄÄÄÄÄVLIGT vackert! annars har jag faktiskt pluggat lite. har läst 3/5 av det som skall ha lästs till på fredag. funderar starkt på att vara uppe tills jag läst igenom resten också så att det bara är skrivandet kvar imorgon. som tur va fick jag socialstimulans av tova och isak som kom förbi en liten stund nu på kvällen. tänk vilka fina individer ändå!

har starkt funderat på att skriva någonslags årskrönika...men med tanke på hur många rader jag tagit på mig för att bara berätta om de här två dagarna kan man ju tänka sig att sammanfattningen av ett helt år skulle bli räääääääätt lång. men för att komma ihåg det viktigaste från året som gått kommer här några stöd ord (ej i kronologisk ordning)
cancer, brutet ben, the killers, förhållanden, norra slottsgränd, flytt till mama & papa, båten, nicklas, petter, tuttar, berlin, eriks spelning, den vidunderliga kärlekens historia, saras fest, jack peñate, sara chirrie och lisa hälsade på, erik kom också och tova med,little miss sunshine, seriemördare, motion, kristofer åström & christian kjellvander, stark, shortbus, sommarkurs, helena petrini, dötid, miah...mm.


singstar va med som sig bör på alla typer av festligheter


niklas och tova


chirrie och johan


samuel, sandra och niklas

fisen


jag och isak leker (att jag är bakfull, fet och allmänt äcklig bjuder jag på)

Inga kommentarer: