torsdag 6 december 2007

igår gick jag och la mig redan vid nio eller tio. har inte lagt mig så tidigt sedan gustav vasa gick över isen. och det är rätt länge sedan! i och med att jag somnade tidigt orkade jag faktiskt upp på den morgonpromenad som jag och pontus bokat in. den blev lite längre än planerat och vi va borta i över två timmar. gick bort till galgberget och upp där. när jag kom hem var det bara att hoppa in i duschen och bege sig ner till skolan där jag hade bestämt att möta anna och fixa de texter vi skulle läst till på måndag. fick jävligt dåligt samvete över att jag skrev ut närmare 60 sidor. det dåliga samvetet förstärktes när vi träffade maria som sa att måndagens seminarium va inställt och att vi förmodligen inte skulle gå igenom texten, jag precis slösat skog på, någon annan gång heller.
när jag kom hem packade jag lite. nu har allt åkt ner från väggarna och skorna är i kartonger. lägenheten är en enda jävla röra och det hade varit rätt gött med ett rum till att ställa undan saker i. känns mest som att jag flyttar runt allt. kommer behöva ägna en hel del tid åt att plocka undan för att ens hitta sängen när jag skall sova.
nu på kvällen har jag varit hos lisen och anna och lagat mat till dem. det va trevligt. vi åt tills vi nästan kräktes och som grädde på moset stoppade vi i oss både godis och lisas hemmagjorda chokladmousse till efterrätt. det enda som fanns att göra var att jäsa i soffan och kolla på medium.


anna spelade psp mest hela kvällen. va tydligen ett beroendeframkallande spel där man var en boll med ansikte som rullade runt på olika uppdrag.


lisen hjälpte till med potatisen.

Inga kommentarer: