lördag 8 december 2007

mamma och pappa är här nu. de kom igår kväll och skall stanna till måndag eftermiddag. största anledningen till deras besök är att forsla hem hela mitt liv och bohag och ställa i vår kalla källare hemma i skövde. jag är lite rädd. när jag träffade dem fick jag den där ångesten som brukar göra sig påmind efter någon timme i skövde men som man så lätt glömmer bort när man inte är där. jag fattar inte att jag tänkt på det mer innan jag bestämde mig för att flytta hem. hur skall detta gå? tur att jag har vänner som lovat att ge mig husrum om det skulle behövas. jag kommer kanske leva i en resväska i större utsträckning än jag hittills planerat. men jag antar att vanan kommer göra att det känns rätt okej efter ett tag. jag kommer ju ha uppsats att bry min hjärna om...och något slags behov av att bevisa för mig själv att jag är stark nu och kommer klara en sak som att bo på heleniusgatan galant. klart jag kommer fixa det här. eller?

förutom att träffa mamma och pappa packade jag en hel del igår också. städade och försökte skapa någonslags ordning i oordningen. christo och petter kom förbi en liten stund. hade inte sett dem på en vecka. känns konstigt. vet inte om det har gått så lång tid utan att jag sett christo förut, iaf inte när vi båda varit här på ön. på kvällen var jag och anna på ica och köpte bullar, godis, chips, dipp, glass, julmust och några clementiner (mest för syns skull). kalaset gick på 150kr och jag tror att vi började må illa redan när vi gick från affären. på n.slottsgränd väntade lisen och vi kollade på idol och sedan en film om jane austens liv. ida va snäll och lånade ut sin säng till mig nu när hon är i sthlm. så det var som tur va inte långt att rulla från soffan in i hennes rum för att sova. nu skall jag göra mig i ordning så att jag kan tillbringa en dag i visby med mina föräldrar och regnet. det blir fint det!


Inga kommentarer: