onsdag 5 december 2007

dagen började med att jag vaknade. efter det låg jag kvar i sängen ett tag och lyssnade på min ljudbok. efter ett tag fick jag ångest över att klockan va mycket och jag fortfarande låg i sängen. jag gick motvilligt upp och började packa. hade hoppats på att jag skulle kunnat lyssna på boken samtidigt. men tydligen kräver packning större hjärnaktivitet än jag trodde så det va svårt att koncentrera sig på handlingen. jag hann packa ner böcker, papper, skivor och sortera kläder. och nu är det egentligen bara mina tekannor, vaser och andra tjusiga prydnader som kan packas innan mamma och pappa kommer eftersom vi måste ha tallrikar och sådant att äta på när de är här. hela grejen blir lite krånglig eftersom alla saker åker hem två veckor innan mig, vet liksom inte riktigt vad som behöver vara kvar och vad som kan åka. orkar ju inte bära för mycket i resväskorna.
när jag satt här och plockade ihop mitt liv kom den obligatoriska klumpen i magen och det gjorde att jag inte kunde fortsätta. som tur va kom pontus hem från skolan då så han bjöd mig på mat och vi spelade x-box ett tag. nu har jag och anna varit på julkonsert med rindikören i domkyrkan. det va himla fint. funderar på om man skulle testa det där med julotta i år. har aldrig varit på någon sådan och det kanske är trevligt. man kanske skulle bli kristen...eller?


Inga kommentarer: