måndag 24 december 2007

det blev precis som jag förutspådde. dagen har varit mycket bättre än gårdagen och ångesten över att vara här har försvunnit. gick ner på stan förut för att köpa cellofan och väl där träffade jag karin och jenny. det blev fika på citybagaren och jävligt trevligt att träffa vänner igen. när jag kom hem va granen klädd och julmaten på väg att bli varm. provade lite kläder och skor och försökte hitta någon snygg outfit att ha under morgondagen och på juldagen. men det va lättare sagt än gjort bland alla lådor, resväskor och påsar med grejer. nu på kvällen har vi firat jul genom att äta mat och byta klappar. eftersom jag redan fått min vinterjacka av mami och papi förväntade jag mig inte något men fick ändå en liten snökula och ett par byxor. mami hade redan fått sin klapp av mig men knäcke fick ett par vantar med självlysande skellet på att ha till sin skelettdress. roligast var att ge kent-biljetterna till papi för han blev fantastiskt glad och lycklig. efter mat, prat och klappar kom det obligatoriska tp:t fram och såhär efter två-tre timmar avbröt vi denna hjärnornaskamp för att kunna få vår skönhetssömn inför imorgon.

dagens låt: the raveonettes - the christmas song

Inga kommentarer: