onsdag 5 december 2007

försov mig (som vanligt) i morse och fick springa ner till skolan. man vill ju inte missa en lektion med lars "råttan" wängdahl! speciellt inte om den handlar om hans forskning kring varbergskolans landskapsmåleri. efter denna fantastiskt tråkiga lektion följde jag med anna och lisen hem. där fick jag mat och sedan vankades det pippi långstrump. men jag somnade redan där hn skurar golvet med borstarna på fötterna och jag tror inte de andra va långt efter in i dimman. när jag vaknade efter en timme kände jag mig lite för trött för att umgås så jag begav mig hem åt. när jag gick förbi adelsgatan bestämde jag mig dock för en snabb julklapps koll och jag hittade faktiskt saker både till mamma, mormor och morfar och mig själv. nu är det bara pappa kvar (och kanske byte av mammas om jag kommer på något bättre). när jag kom hem spelade luktade det illa och jag mådde dåligt över det, den naturliga reaktionen kanske borde varit att tagit tag i disken som stått i några dagar...men jag tyckte att backpacker kändes som ett bättre alternativ. när pontus va klar på skolan mötte jag upp honom på ica där jag hämtade massa kartonger till flytten, och nu ser min lägenhet värre ut än någonsin. som tur va är det tisdag och pontus tur att bjuda mig på mat så jag slapp vara hemma och se (och lukta) på skiten. förutom att äta mat så kollade vi på film och gick promme.
trevligt förstås! men imorgon är det nog oundvikligt...måste plocka i ordning här, speciellt om jag skall ha någon möjlighet att packa ihop mitt bohag innan helgen då mamma och pappa kommer för att köra allt till skövde.
nu skall jag lyssna på "den vidunderliga kärlekens historia" som finaste anna skickat till mig. nattis!


jag skulle gissa att min lägenhet skulle klassas som synonymt med uttrycket "bombnedslag"

Inga kommentarer: