fredag 9 november 2007

va riktigt duktig när jag vaknade i morse. diskade undan, plockade i ordning och torkade av i lägenheten. sedan bar det av till skolan för ännu en spännande lektion, denna gången vid namn: "tankar och genomförande i min egen forskning kring ytlighet - arkitektoniskt måleri i den svenska funktionalismens rum". jag hade ganska höga förväntningar på den här lektionen eftersom det faktiskt låter intressant. men kvinnan hakade upp sig när hon kom till definitionen av begreppet transdiciplinär vetenskapsmetod och kom aldrig vidare så jag gick rätt snart. kände för att försöka vara duktig så jag gick till biblioteket för att låna böcker om utställningsproduktion för att se vilken litteratur jag skall ha till uppsatsen. fick äntligen tummen ur och gick bort till färjeterminalen för att lämna tillbaka de båtbiljetter vi va tvungna att avboka när tova va här. den läskigt högljudda och skäggiga kvinnan i kassan talade om för mig att tova va tvungen att gå dit personligen eller skicka in biljetterna själv, och såg sedan smått nöjd ut med att ha lyckats göra någons dag lite sämre. när jag kom hem va varken jag eller christo speciellt sugna på att gå på den glasögonjakt som vi planerat in för eftermiddagen så det blev massa matlagning och kristofer åström istället. har funderat en hel del på hur jag skall göra med flytten också. skall jag lämna ön nu till jul redan eller först i april? och vart skall jag flytta i så fall? känns som att jag väntat ganska länge på att få flytta här ifrån men nu när man väl är där så känns det jävligt läskigt. här står liksom livet still och det är mer eller mindre samma sak varje dag, har väntat på att få flytta tillbaka till sverige och på att mitt liv skall börja igen. men det är rätt tryggt och skönt här också. fan vilken ångest! vet inte ens om jag kommer få den där praktiken i göteborg och att bo hemma hos mamma och pappa medan man väntar känns väl kanske inte jättepepp. jävligt tråkigt att lämna alla fina här också.


läste lite om cary grant förut. tänk vilken produktiv man det där va, han spelade in 73 filmer under sina 30 år verksamma år. varav hela åtta av dem spelades in under 1932. vilket jobbigt år det måste varit!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, att folk på riktigt använder ord som transdiciplinär! Roligt. Nu har jag övertalat karin mer om sthlm och kristoffer åström. Plus att jag vill övertala dig och henne att stanna en dag x-ra och se Säkert också. http://allaminasmaord.blogg.se