lördag 10 november 2007

ännu en dag till ända. och vilken dag sedan! lekt med christo och petter nästan hela dagen. vi har varit på keges och hämtat saker, spelat piano på rindi, pillat på saker på öb, provat skyddsutrustningar på järnaffären och ätit en STOOOR mängd choklad i olika former. efter att vi hade lekt färdigt gick jag till ida och kollade på film med henne och blondie. på idas begäran såg vi "galenskaparna - hajen som visste för mycket" och sedan såg vi en film om gustav klimt. ingen av filmerna var väl några underverk, men tror fan att klimt-filmen tog priset. läste på imdb.com om den efteråt och där stod en ganska bra summering: " I didn't know too much about Gustav Klimt before watching this film and I didn't leave the cinema all that enlightened either. This pretentious and baffling movie informs us of the following: that Klimt painted lots of pictures of naked women, he swore quite a lot, he wasn't religious, he had lots of illegitimate children and his mother and sister were mentally unstable. Fascinating." alltså inte sevärd alls. det va synd, hade velat veta mer om honom. när jag kom hem upptäckte jag den fantastiska sidan myheritage.com där jag nu spenderat senaste timmen med att scanna in olika bilder av mig och mina vänner för att få se vilka kändisar man påstås vara mest lik. jag skall tydligen vara mest lik den tyske fysikern gustav hertz och william howard taft, ida va mest lik jerry seinfeld, christo va mest lik einstein och bill gates, men roligast av allt är att petter till typ 80% är mest lik moder teresa!

jag och mina två spegelbilder. vet inte vem jag är mest stolt över att vara lik...
...den skalliga killen gustav hertz, eller...

..den feta mustaschprydda killen william howard taft. svårt val!

petter och hans andra bär:

moder teresa

Inga kommentarer: