måndag 15 oktober 2007

nu är jag hemma igen efter mer än två veckor av resande land och rike runt. helgen har varit stockholm och storebror för hela slanten. kom upp på fredag förmiddag och då åkte vi direkt hem till erik och anders och rörde oss inte därifrån mer. vi hade seriemördartema i form av "the zodiac" och så visade jag dokumentärerna om mina favvismördare. i lördags var vi desto mer aktiva och var ute och gick ett par timmar på eftermiddagen, tror vi lyckades besöka de flesta stadsdelarna i stan. på kvällen kollade vi på "paris is burning" och sedan gav vi oss av in till stan för att kolla in "happy nation" som erik skall spela på om några veckor. eftersom det var premiär för den klubben var det tusen mil kö och efter mer än en timme gav vi upp och gick och drack öl på sunkigt medeltids ölhak med eriks vänner. fredagen bestod mest av sömn och sedan hela långa resan hem. så jävla jobbigt att det tar så fruktansvärt lång tid att åka. man tycker ju att det skulle gå snabbt från stockholm men nähe, det tog likförbannat sex jävla timmar! och som pricken över SKIT hade pontus min hemnyckel och han kom med senare båten. fick sitta på en öde hamnterminal och vänta i 40 min vilken inte var så grymt. tur att jag träffade maskinist-perra från i somras som höll mig sällskap.
helgen har varit trevlig som fan! det va skönt att inte göra så mycket utan bara hänga med erik hela helgen. det blir ju inte så ofta. men måste erkänna att det är riktigt skönt att vara hemma ensam i min egen lägenhet nu, känner mig läskigt nog till och med sugen på att plugga lite nu. bästa jag sätter igång medan den känslan sitter kvar.

fantastiska willi ninja från "paris is burning"

Inga kommentarer: