lördag 8 september 2007

igår träffade jag tre fantastiska gubbar:

gubbe nr 1
efter skolan lurade jag med ida och anna för att kolla in fornsalens nya lokaler. utanför träffade vi en gubbe från cementa och en fotograf som undrade om vi kunde vara statister på en bild av museets innergård som skulle vara med i någon slags broschyr. självklart kunde vi ställa upp på det. när vi var klara proppsade cementagubben på fika som betalning för vårt slitiga jobb. det var riktigt intressant att få höra om sponsring av kulturvård och hur det funkar från företagens sida.

gubbe nr 2
efter fornsalen träffade jag pontus på öster. vi gick till posten för att hämta paket. när vi stod där i kön kom en gubbe in och frågade om han kunde gå före pga att han hade el allergi och inte kunde visstas i lokalen en längre tid. visst fick han det, tyvärr va kassatjejen upptagen på annat håll och kunde inte komma till undsättning direkt. detta ledde till ett helt jävla hysteriskt plingande på "kom-och-hjälp-mig"-klockan. då hon inte va klar efter ett par minuter sprang han argt därifrån utan sitt paket. stackars gubbe!

gubbe nr 3
på kvällen var vi på rindi och efter det gick vi för att äta den obligatoriska fyllematen på donken. när vi satt där kom en fantastiskt full gubbe in och satte sig vid ett bord. han hade fruktansvärt svårt att hålla sig vaken och pallade inte riktigt att äta sin mat. vi funderade ut massa bra sätta att kunna byta vår tomma bricka mot hans fulla för att se om han skulle sakna sin mat. tyvärr vaknade han till så fort vi kom i närheten. men till slut rusade han ut genom dörren och lämnade sin mat till oss att kalasa på. sötis!


på fornsalen hittade vi ett uppstoppat exemplar av vad som måste vara världens fulaste djur med världens fulaste namn, nämligen "mindre mushjort".

man kan tillexempel ha ganska roligt åt sig själva
eller så kan man tillexempel ha ganska roligt åt andra
dagens låt: räven - jag älskar dig
och apropå musik ringde zaz precis och lät mig lyssna 10min på kristofer åströms spelning som hon är på. fan vad bra han är ändå!
direkt när vi lagt på beställde jag alla de skivor jag inte har med honom än. det kanske var lite onödigt..men han är ändå finast!

Inga kommentarer: