måndag 3 september 2007

ojojoj. här har vi visst varit sämst i världen på att uppdatera oss.
få se nu, vad har hänt senaste veckan?
håll i er för nu kommer hela den intressanta utläggningen:

måndag:
jag åkte från skövde upp till stockholm där jag träffade underbaraste sara. tillsammans gjorde vi av med jävligt mycket pengar (även om jag är rädd att jag stod för största delen av spenderandet). kom hem två väskor, två par skor, två sjalar, ett par byxor och en klänning rikare och massa pengar fattigare. men det var det värt!
det va helt fantastiskt att få hänga en hel dag med världens bästa människa. ett nöje få förunnat tyvärr.
på kvällen åkte jag hem till ön och väl framme kom pontan, christo och petter och hämtade mig. vi svängde förbi rindi som äntligen öppnat för terminen och där fanns några nollor att titta på. tyvärr har jag inte sett några riktigt heta än. men det kommer nog (eller?)

världens finaste sara!

tisdag:
jag lekte med pontan på dagen och framåt eftermiddagen kom jag på att jag lovat att vara fadder på nollningen. jag var inte alls pepp och det blåste som fan så jag tror inte de stackars nollorna som var i mitt lag tyckte att jag var någon vidare partypingla. men som jag brukar säga: det gäller ju att göra att dåligt första intryck så kan det ju bara bli bättre.
på kvällen va jag dj på rindi. jag va riktigt nervös men det gick rätt bra. så jävla trött på folk som kommer och frågar efter 80-tals klassiker eller beyonces senaste dock. snälla sluta. jag tänker inte spela skiten!



nollningslekar och så


onsdag:
på morgonen åt jag frulle på ringduvan med sötaste hanna. det är lite läskigt att prata med någon som ser på världen på samma sätt som en själv och som reagerar på samma sätt som jag gör. iaf när man precis håller på att lära känna någon. hon är så fin och så bra. jävligt typiskt att hon skall flytta till stockholm precis när jag börjat lära känna henne.
efter frukosten var det dags att gå ner till skolan för terminens första skoldag. vi fick lite info om vad som kommer hända i höst och det verkar som vi kommer läsa ganska mycket intressant. ser fram emot att lära mig mer om hur museivärlden fungerar och hur arbetsrutinerna där ser ut och så. känns ganska nyttigt att kunna.
på kvällen dracks det alldeles förmycket vin och som kronan på verket svaldes det tequila. och den som känner mig kan ju räkna ut att kvällen inte slutade finfint.

det nya kollektivet (hm. undra om jag förmodligen kanske möjligtvis kommer hänga där en del?):
ida
anna
lisa
torsdag:
tack vare onsdagskvällen var det fan på håret att jag kom upp på morgonen och kom i väg till skolan. men man vill ju inte börja terminen med att inte vara där så det var bara att bita i det sura äpplet, ta tag i kragen mm och pallra sig ner.
på kvällen gick jag, pontus och petter till saxen för att hänga med hanna som hade avskedskalas och efter det gick vi för att möta miah vid båten. första gången jag sett henne sedan hon flyttade i julas. hon var så fin så fin!
fredag:
jag och miah sov och sov och sov. sedan gick vi ner till skolan för att jag skulle betala min kåravgift, men självklart va det stängt. så vi gick till packis och åt med christo och sedan gick vi på stan. det kändes som att hon aldrig varit härifrån och det är riktigt synd att hon bestämde sig för att flytta då i höstas.
på kvällen gjorde jag, pontus och miah ett tappert försök att engagera oss i nollningen. försöket bestod i att gå i ca 40 min för att hinna kolla på en lek, bli pissblöta i regnet och sedan ge upp och åka hem efter några få minuter. trevligare blev det när vi kom hem, drack vin umgicks, gick till rindi och blev pisspackade.

miah
ja, jag vet att jag är sjukt het. och ja, jag är singel det är bara att höra av sig!
lördag:
vi va inte så jävla pigga efter fredagens bravader så dagen bestod mest i att äta kebab och spela x-box hos pontus. på kvällen hade callehatt 25-års kalas med 70-tals/tillsammans-tema. jag va grymt snygg i min tantoutfit! senare på kvällen gick vi ner till rindi. det va inte så mycket folk där men vi hade roligt ändå och dansade och dansade. helvetet bröt dock lös på vägen hem men har som tur va löst sig till det bästa. vilket jag är mycket mycket mycket lycklig och glad över!
anna
jag i min snygga tantkostym
idaho
christo kom förbi och var snygg som få
igår:
dagen spenderades på samma sätt som lördagen. dock byttes kebaben mot thai. det gäller ju att variera kosten!
annars hände inte mycket alls.

idag:
miah åkte med tidiga båten i morse. pinsamt nog var jag så trött att jag inte vaknade förrän det var dags för henne att gå och för oss att säga hej då. det har varit riktigt roligt att ha henne här och hoppas hon kommer snart igen!
efter att hon åkt borde jag gått till skolan men stannade hemma och städade och kräktes lite istället. efter lunch blev det dock skola och fortsättning på prat om kulturvård. vi kollade även på en ganska rolig film som hette "vem älskar yngve frej?"
försökte plugga lite hos ida, lisa och anna men det blev det inte mycket med så gick hem och kollade på big love. lagade även min första serri måltid sedan i våras. nu skall jag fan ta tag i mitt liv och bli duktig, få rutin och blablabla

det är skönt att jag är fruktansvärt mogen och tar så stort ansvar för mitt liv. det är även skönt att jag kan räkna mig till den gruppen människor på jorden som värdesätter andra saker än bara alkohol och festande. framförallt är det skönt att jag är så vuxen att jag inte skriker ut till hela världen att jag varit full.
slutsats:
jag älskar mig själv och allt jag gör...ELLER?

1 kommentar:

sarathyra sa...

jag älskar dig och allt du gör!