tisdag 3 juli 2007

har varit i skolan idag. jävligt gött att ha en tid att passa och något att göra under dagen. vi kollade på massa fantastiska bilder och pratade lite om komposition. så redovisade vi våra bilder som vi tagit på temat "funktionen av en plats". det är alltid lika roligt att visa sina bilder för andra fotoelever. helt fantastiskt vad alla läser in i ens bilder och hur de tolkar saker som man själv inte ens har uppfattat. men det va ju roligt att de tyckte om det jag gjort.
ibland känner jag dock någon slags besvikelse över att bilder inte är tagna mer på känsla än vad de är. att det mesta är arrat och totalt genomtänkt. man vill ju liksom att alla de fantastiska situationer och scener som visas på bilder skall ha uppstått i verkligheten....
fick lite goda råd och tips av peter om inställningar på min kamera också så nu kanske den blir lite lättare att jobba med.
efter skolan gick jag hem och åt mat, sov och tvättade. försökte vara social en stund när christo va här och tinade sin kyckling i min trevliga mikro det gick sådär...
har varit ensam i min lägenhet för mycket på sistone så jag har nog fan glömt bort hur det är att vara trevlig. och har inget roligt att prata om eftersom inget händer i mitt liv. det får det fan bli ändring på!
imorgon skall jag på kalas. det är ju en bra början!


höjdpunkten på dagen: fick 500kr av mormoroch morfar = jag hade råd arr köpa en rocky road-glass

mina bilder till "funktionen av en plats"





Inga kommentarer: