torsdag 26 juli 2007

båt och sådant

nu var det fan ett bra tag sedan jag hade möjlighet att skriva här. inte okej!
under de dagar som gått har jag jobbat och varit fast på båten i en vecka. det var en riktigt trevlig upplevelse faktiskt. kändes lite lägerkänsla att bo tillsammans med alla (även om man har egen hytt med dusch och så). jag har börjat kl 6 på morgnarna och då städat mässen efter nattens bravader, efter det plockar jag fram frukost och ser till att alla i personalen är nöjda. när de ätit klart städar jag undan igen och sedan plockar jag fram lunchen och ser till att alla i personalen är nöjda. när de ätit klart städar jag undan igen och sedan plockar jag fram middagen och ser till att alla i personalen är nöjda. när de ätit klart städar jag undan igen och förbereder inför natten och ser till så att det finns mat tills dess. mycket mat blir det!
när jag inte plockar fram/bort mat så brukar jag röka med maskingubbarna och lyssna på deras fantastiska skämt. jag älskar 45åriga karlar med ölmage, träskor, tatueringar och som hoppade av skolan i 8an för att de tyckte det va tråkigt. sådan skall jag också bli!

igår åkte jag till fastlandet. han bara träffa broder erik i en timma för att båten va försenad och så. sedan åkte jag till västerås där tovas arbetskamrat hämtade mig på centralen och körde mig till henne. det var intressant att se henne arbeta och så. duktig tjej den där tova alltså! vid elvatiden påbörjade vi vår resa hem mot skövde. första gången jag åkt i en riktig lastbil på massa meter (typ 24 tror jag). en sådan skulle man fan ha. himla bekväma och så. efter några timmar va vi i skara där tova var tvungen att lasta av sin last, sedan körde hon hem mig och jag somnade som en stock så fort jag kom hem till mitt kära hus.

veckans jobblåt: säkert - allt som är ditt

tova the trucker!
tova arbetar

snigel som befann sig i min sko efter kissbesök på vägen hem. lägg märke till the snigelspår! UH!

Inga kommentarer: