tisdag 17 juli 2007

dagen började med cykeltur ner hamnen och byte mina fula uniformsbyxor mot en pyttelite snyggare kjol. när jag ändå va ute passade jag på att ta en cigg med nicklas vid skolan. det va rätt längesedan jag pratade med honom. han såg ut att må bra och det där med japan verkar bli av. skönt att höra!
gick hem och packade lite inför jobbveckan och insåg att en del nödvändigheter, som strumpbyxor och cigg, behövde inhandlas innan jag ger mig av. så det blev en tur bort till öster. där var det massa läskiga stockholmare i bikinis och backslick som flanerade runt. det var också en hemsk massa flygmyror som invaderade torget.
nu på kvällen sjöng jag, pontan och christo singstar och roade oss. gick förbi effes en sväng också för att träffa jon och se på ett punkband som spelade. där gav lars även fantastisk historielektion och fruktansvärt logiska utläggningar om diverse svenska regenters mystiska bortgångar. mycket trevligt och intressant!
imorgon blir det upp tidigt och fixa det sista innan jag går på båten.

memo to self:
* diska
* plocka iordning
* lämna nyckel till pontan
* fixa grim fandango
* packa ner datorn

pontan försöker få fast mitt linslock i ögat
jag och christo sjunger singstar. christo är fruktansvärt engagerad och jag ser bara allmänt dum ut.

Inga kommentarer: