fredag 22 juni 2007

dagen började med ett besök på biblioteket som planerat. skulle bara låna "understanding architecture" för att kunna göra annes uppgift. men när jag befann mig där bland böckerna kunde jag inte låta bli att leta reda på en bok om dardel. nöjd med mina val gick jag mot lånemaskinen, till min stora förvånig fick jag inte låna och enligt den stora röda texten på rutan skulle jag fråga varför i lånedisken. väl där sa tanten att jag var skyldig TVÅHUNDRATIO kr för försenade böcker. fick lydigt rota upp någon skrynklig tjuga i fickan så jag kom under tvåhundra kr i skuld och kunde låna mina böcker. FAN!

när jag kom hem blev det städa av. damma och dammsuga, skura toalett och golv. när det var skinande rent skulle jag sätta mig med arkitekur-uppgiften. men dardel lockade självklart mer. resten av kvällen har spenderats med boken i knät. vissa viktiga telefonpauser har självklart tagits. sara och jag planerade närmare kring vårt hus som vi skall köpa när skolan slutat.
nu ser planen ut så här:
* torp
* två våningar
* ej rinnande vatten/el
* närliggande sjö
* i skogen
* inga grannar
* värmland
* odla egen mat
* nakenbad

* massa vin
* grammofon
* läsa massa böcker
* utedass
* diskutera livet
* KROCKET

sara skickade en skiss hon ritat av huset. den ser ut såhär:

Inga kommentarer: