torsdag 21 juni 2007

ganska så händelselös dag idag.
på fotokursen fick vi läras oss att göra schyssta svartvita bilder i photoshop. det var intressant då de annars brukar bli lite väl grå.
efter skolan åkte jag och pontan till systemet för att bunkra upp inför midsommar. vet fortfarande inte vad vi skall göra, men vin lär ju behövas i vilket fall.
när jag kom hem kollade jag på farväl falkenberg, den va inte så bra. när klockan blev 8 ringde äntligen pontus för att jag skulle komma över och kolla på dexter som jag längtat efter hela dagen. men det visade sig att hans dator blivit SEPE så det blev inget dexter för min del idag. det blev parfymen istället, den va inte så jättebra, somnade till och med på slutet vilket fan inte händer ofta.
borde dammat, dammsugit och shit idag. men det får vänta tills imorgon. kanske är lika bra då jag inte kommer ha något att göra på hela dagen annars. ida skall åka hem och pontus skall va på jobbet hela dagen. måste försöka hitta på saker att sysselsätta mig med. kanske kan gå till biblioteket och läsa den där arkitekturboken vi skulle ha till annes uppgift. kanske kan bli klar med hela uppgiften imorgon, vore ju fantastiskt att bara ha plasten kvar att göra!


läste lite om dardel idag på nätet. jag måste verkligen läsa mer om honom och alla de där konstnärerna som hängde nere i paris och på café du dome i början av 1900-talet. de verkar ha fantastiskt spännade liv. kanske kan ta tid till det efter fotokursen, då kommer jag ju ha 6 veckor sommarlov..nice!


nils dardel: ingrids mor thora

Inga kommentarer: