lördag 19 maj 2007

skövde here i am


Träffade en fantastisk man idag när jag skulle gå på båten. Han såg ut som en typisk modskille men som nu blivit äldre utan att själv inse det. Han berättade att han läst sitt horskop och där stod det att idag var första dagen på en bra period i hans liv. Han kände att jag var beviset på att detta stämde då jag bjöd honom på en cigg. Astrologi var något han hållit på med sedan 70-talet och undrade om jag visste vad stjärnorna berättade om mig som person. Jag svarade att han gärna fick berätta för mig, en uppgift som han sedan tog på stort allvar. Tydligen är kräftan ett av de fyra stora stjärntecknen som står för ett av de fyra elementen, vatten. Jag skall tydligen enligt det trevliga mannen styras av mina känslor och göra mina livsval efter dem, medan han styrs av sitt interlekt och sina idéer. Jag är tydligen moderlig, omtänksam med en välutvecklad intuition. Och när jag tänker efter tror jag nog att det kan stämma, iaf att jag styrs av mina känslor.
Det är fantastiskt att Nicklas hjälpt mig att få hem super mario world till min dator, båtresan gick tackvare detta fantastiska spel ganska smärtfritt. Fast jag är fruktansvärt dålig. Hoppas ingen satt och tittade på mina tarvliga försök att klara banorna
Men jag klarade både första och andra världen, så lite bra är jag allt

När jag kom fram till Nynäshamn var mami och papi där och mötte upp mig. Efter att de få samtalsämnen vi har att prata om var uttömda och en vi alla var en Hambergertallrik rikare i magen bar det av mot Stockholm och broder Erik. På resan gjorde jag ett par tappra försök att hålla uppe någon slags givande konversation, men kämpaglöden slocknade ganska snabbt efter kommentarer som “men GUUUD..kolla vad stor globen är, den ser ju ut som en jättestor golfboll!”. Väl framme cirkulerade vi kring stan i en-två timmar i jakt på någon slags parkering nära kungsträdgården eftersom mamma prompt skulle se Rix FM skit-festival. När väl Erik kom och mötte oss blev jag genast på bättre humör, trots den dåliga underhållningen i form av E-type och hans vedervärdiga bakgrundsångerska hade vi ändå rätt trevligt. När mamma fått sin dos av Gert och Titti kunde vi äntligen gå och ta en fika och samtala. Jag och Erik bestämde att jag skall försöka komma upp till honom på vägen hem till Visby igen så att vi kan umgås bara jag och han. Vore ju praktiskt om jag hann gå till arkitekturmuseet då också och kolla om de har någon användbar info till uppsatsen.

Hemresan var dock ganska mysig. Sjöng med i smöriga kärleksballader som strömmade ut ur bilstereon. Det är alltid lika trevligt att åka bil på natten och sjunga till radion med mamma och pappa, jag tror det är då jag uppskattar mina föräldrar som mest…de är rätt söta ändå!
Nu skall jag sova så att jag kan gå upp tidigt imorgon för att plugga och vara duktig innan Sara hämtar mig och vi åker till Tova och klämmer på tuttar.

Inga kommentarer: