måndag 21 maj 2007

inte sig likt

det blev verkligen inget gjort idag. lånade 4-5 böcker som tar upp heineman, de flesta ägnar bara några sidor åt honom så vet inte om jag får ut så mycket av dem. men skall ringa kommunen och heinemans arkitekturbyrå imorgon och se om de har någon information de vill dela med sig av, hoppas verkligen det..behöver fan någon som kan rädda mig just nu, ser ju inte så ljust ut det här.
efter en stunds rullande av tummar på biblioteket började magen att kurra och jag packade ihop mina saker för att bege mig upp mot stan på jakt efter någon slags mat. av gammal vana blev det ett skrovmål på krikelin, vilket inte var lika roligt ensam som när man gick dit på luncherna på gymnasiet. när jag tryckt i mig min stackars middag tänkte jag gå och titta efter kläder men inte ens commerce är sig likt sedan jag flyttade här ifrån. känns jättekonstigt att inte ha något kvar i den stad man växt upp i och som man har så jävla mycket minnen från. nu känner man ju inte ens igen sig och de enda personerna man möjligtvis känner igen när man är här är något småsyskon till en vän. men det är ju självklart att alla fortsätter sina liv precis som jag. men det är en så obehaglig känsla att inte alls känna sig hemma här längre utan bara illa till mods så fort man är kommer hit.
efter min misslyckade biblioteksvisit och stadsvandring kom pappa och hämtade mig och så åkte vi till on off för att kolla vad det är för fel på mami och papis dator. pappa köpte högtalare till mig så nu kan jag lyssna på musik medan jag är här iaf vilket gör att allt känns fruktansvärt mycket lättare att hantera. så det tackar vi hemskt mycket för!

dagens låt: lasse lindh: the stuff

Inga kommentarer: