torsdag 24 maj 2007

det börjar ljusna

idag har jag nog faktiskt kommit en bit på väg. var på möte med claes på arkitektkontoret på kommunen och han var fantastiskt trevlig, fick en bok, massa bilder från kulturhusets uppförande och namn på nya personer att ta kontakt med för mer information. i love claes!
efter mötet kände jag mig inspirirad och gick direkt till konstbiblioteket och började rota bland tidningsurklipp och gamla papper. fanns en hel del! gjorde av med hela min myntbesparing vid bibliotekets kopiator och det bådar ju gott. trevligt att träffa de på konsthallen igen...man får liksom lite ny lust att plugga när man ser hur trevligt det skulle vara att jobba med det här.
gud vad det skulle vara roligt att bli kulturtant i stora linnekläder, hennafärgat hår och små runda glasögon!
några timmars letande begav jag mig hemåt. väl hemma hade jag ett givande samtal om livet med mamma och pappa vilket var lite förvånande men ack så trevligt.

man borde verkligen läsa om intressanta människor oftare och sätta sig in i deras liv. det är riktigt givande och man känner liksom en connection med dem även fast man aldrig träffats. jag gillart!
en annan sak jag funderar på att prova är att bli jävligt kunnig på ett visst område. sådär så att folk ringer mig för att få reda på info om det specifika ämnet. kan bara vara något litet, huvudsaken är att jag är bäst på det! tror att jag skulle vara nöjd med mitt liv då och inte känna stress över att jag behövde prestera mer då.



såg att dardels den döende dandyn som varit målet för min vårförälskelse såldes på bukowskis för 3.250.000 kr. jag som ville ha..det var ju just TYPISKT!

Inga kommentarer: