söndag 26 april 2009

har åkt fram och tillbaka till sickla hela jävla dagen. först för att reka krukor innan jag tog mig ända till blomsterlandet för jord och näring. under nästa tur inhandlades en gigantisk kruka till min clematis och ett tjusigt blomsterbord i zink. till sist var jag tvungen att köpa mat till mig själv och mer jord eftersom 20l tydligen inte räcker speciellt långt. hade jag haft bil och körkort hade allt detta gått på ett kick, men vem gillar att ha det lätt? hur som helst ser balkongen lovande ut. jag är inte helt klar och det är fortfarande mycket som behöver införskaffas och fixas. men det får vänta ett par dagar. ett tydligt tecken på att sommaren är på intåg är min allergi. det är ett under att jag har några hjärnceller kvar så som jag nyser. skall ringa vårdcentralen imorgon och boka tid. be dem ge mig de starkaste medicinerna på marknaden för det här går fan inte.

några av mina blommor, dock varken planterade eller placerade

lång väntan på att saltsjöbanan skall komma och ta mig hem. bäst att sysselsätta sig med att ta självporträtt (ja, kameran syns i glasögat..what to do?)

jag har haft "odla på balkongen"-skorna på mig idag.

1 kommentar:

i sa...

oo vad fint! jag har inte riktigt kommit lika långt...