onsdag 18 februari 2009

förmodligen är vår familj en av de väldigt få som firar namnsdagar. jag skulle gissa att det kommer av att min mormors barndom. hon är tvilling och för att hon och hennes syster skulle få en alldeles egen högtidsdag och slippa dela på uppmärksamheten så firades de på sina respektive namnsdagar. idag är det då alltså frida (jag) som har namnsdag och det har firats med tårta och presenter. jag tycker att det är en fin tradition även om alla verkar tycka att det är konstigt!

tycker att namnsdagar och tulpaner hör ihop, där av denna bild.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vi firar med namsdagar, inte med tårta kanske, men med nån liten slant lr present =) grattis på namnsdagen

Anonym sa...

Ja det minns jag, jag var alltid lite avundsjuk på dina namnsdagspresenter när vi var yngre:) Grymt att det ordnar sig för dig i Stockholm. kram jenny