tisdag 6 januari 2009

jag försöker att ägna min dag åt att ta tag i mitt liv. det har inneburit att städa, tvätta, betala räkningar och nu att leta jobb. museijobb är inget jag förväntar mig att få direkt. men i väntan på att något sådant skall dyka upp så småningom tänkte jag att jag kan ge mig ut på lite äventyr och söka jobb utomlands. det vore ju enklast att bo i ett land där engelska funkar för att ta sig fram. så därför letar jag till att börja med i storbritannien och usa. det finns faktiskt ett och annat intressant jobb i england och skottland men när man skall söka efter lediga tjänster i amerika kommer det bara upp länkar med seriösa namn som: cooljobs.com, jobhuntersbible.com eller disneycareers. kan de inte göra något seriöst någon gång i det där landet? VA?

1 kommentar:

Anonym sa...

följ med mig till oseriösa USA i höst istället! jag har själv tänkt tanken så vad säger du?