lördag 22 november 2008

även fast det bara är lördag kan jag redan säga att jag haft en fantastisk helg. igår efter jobbet åkte jag till ida och drack vin med henne och åsa som var och hälsade på. närmare tre år sedan jag träffade åsa senast så det va fint att se henne igen. förutom att dricka vin så firade vi att vintern är här genom att dricka glögg och äta saffrans gifflar och mandlar. sedan bar det av till fashing för dans.
idag va planen att inte gå upp ur sängen på hela dagen. men när jag väl masade mig upp vid tolvsnåret och kollade ut genom fönstret såg jag att hela innergården va täkt med fantastisk snö. vem kan stanna inne då? upprymd och med ett fånigt leende på läpparna tog jag på mig vintermunderingen och gick ut för att träffa maria som även hon var ute och njöt av snön. under kvällen har jag firat att vara ensam hemma genom att läst bok, kolla på dexter och sova. det är konstigt att det är så jävla mycket skönare att vara ensam även om jag gör i stort sett samma saker som när de andra är hemma. jag måste verkligen skaffa något eget!

dagens låt: briton malcom bennett - say goodbye. vet inte varför jag fastnade för just den här låten, egentligen är den rätt töntig.

Inga kommentarer: