lördag 8 november 2008

igår hade jag världens finaste dag!
tog sovmorgon och tror jag lyckades skrapa ihop närmare 11timmar välbehövlig sömn. pigg som en lärka kom jag till jobbet, pillade med lite bilder, kollade på lite saker och letade efter grejer på vinden. på eftermiddagen va vi på seminarium om hur man kan lyfta fram hbtq-frågor i museivärlden genom insamlingar och utställningar. blev jävligt sugen på att gå på armémuseums utställning "en soldat är en soldat är en soldat är en soldat" efter att ha hört hur de jobbat med den.
efter jobbet åkte jag till ida och hennes nya lägenhet. vi åt thai, drack vin och rotade fram hennes nostalgiplattor. hur fint som helst! jag vill också bo själv i en tvåa vid globen!
nu ligger jag i min säng, på exakt samma ställe som jag legat hela dagen och lyssnat på massa bra musik. jag är nöjd med livet!

dagens skivor är: bon iver - for emma, forever ago och nick cave & the bad seeds - no more shall we part

och här kommer smakprov:


bon iver - skinny love


bon iver & bowerbirds - lovins for fools
den här låten är inte med på plattan men är grymt bra. är en cover på sarah siskinds låt, som också är en av dagens låtar men inte finns på youtube


nick cave - hallelujah


nick cave - love letter

Inga kommentarer: