tisdag 7 oktober 2008

projektet på jobbet går framåt och dessutom börjar jag och eva lära oss databasen så att vi kan registrera föremål. har pillat på en del smycken idag och så har jag och ulf riggat en fotostation. efter jobbet skulle jag och rebecka egentligen ha åkt till solna för att kolla på en lägenhet. men den blev upptagen innan vi ens hann komma dit. TYPISKT! vi känner iaf att det är dags att flytta härifrån och flytta ihop bara hon och jag. även om inger är trevlig så är det ändå lättare att bara bo med folk i ens egen ålder som har mer liknande vanor osv. som det är nu är det lite väl mammigt. nu måste jag laga lunchlåda. over and out!

2 kommentarer:

littleprettydysfunctional sa...

hejje. jag har lärt mig en sak du säkert vet. att det fanns en drottning hedvig ellionora (typ ungefär, och så nått mer) lät stämpla alla kungliga möbler och så. så inget skulle kunna bli stulet igen så som drottning kristina gjorde nör hon abdikerade och tog med sig 20 skepp fulla med böcker och andra fina grejjer till rom. och att hedvig ellionora hade en egen stämpel hers. ennes initialer. och att detta då borde vara 1600-tal(?).
jag kanske också kan få jobb på museet?
puss lovely"!

Anonym sa...

Vad spännande det är att läsa om ditt Stockholmsliv. Händer ju grejer hela tiden.