fredag 31 oktober 2008

har kollat igenom mina tidigare inlägg här lite grann. något som slår mig är hur sjukt missnöjd jag verkar vara över min tillvaro hela tiden. skitsur och med "skitliv" som standardkommentar på allt. det är ju inte så trevligt. bäst att skärpa sig!
när jag tänker tillbaka på t.ex. gotland ser jag det ofta som en ganska jobbig period. men nu när jag såg bilderna och läste vad jag skrivit fick jag lite ont i magen och längtade tillbaka. skulle aldrig kunna flytta dit igen. men det va fint då, det va fina vänner och det är fina minnen. saker har förändrats ganska mycket sedan dess och de flesta har jag inte ens kontakt med. det känns konstigt och jävligt sorgligt! det jag saknar mest när jag bor här i stockholm är närheten till just vänner. det handlar inte om att jag inte har några, det största problemet är att när man bor i en såhär stor stad så hamnar allt så långt bort. på gotland kunde man gå till varandra på ett par minuter. där hängde man hemma hos varandra, här träffas man bara på stan. tur att ida skaffat lägenhet nu så att jag kan hänga hemma hos henne! fan vad jag längtar efter en egen lägenhet....vill packa upp mina saker! nu har de legat i lådor i närmare ett år och det lär bli många många fler...


dagens låt: the gaslight anthem - here's looking at you kid

Inga kommentarer: