onsdag 10 september 2008

idag har jag varit i skolan och haft första seriösa föreläsningen, det var riktigt roligt! när den otroligt långa skoldagen på två timmar var över åkte jag in till stan och träffade maria. vi gick på nan goldin-utställningen på kulturhuset. den va jävligt bra och jag älskar fotografer som inte bryr sig så mycket om det tekniska eller tänker på bildkomposition utan skapar en hel utställning av vad som ser ut att vara vanliga snapshots på sina vänner (visserligen jävligt ovanliga vänner och i jävligt speciella situationer, men ändå). det är ju sådana bilder som är roliga att ta när man själv fotar, jag skall nog börja ta med min kamera oftare....vem vet, en dag kanske det är jag som ställer ut!
annars har vi hängt ute i köket hela den här kvällen också. det är fint med maria för det känns som att vi känt varandra i all evighet fast jag inte ens visste att hon existerade för en månad sedan. men jag antar att det blir så av att bo tillsammans. hoppas det blir lika fint med mina nya flatmates...




Inga kommentarer: