torsdag 21 augusti 2008

nu var det äntligen dags, efter mycket om och men så bär det av mot stockholm ikväll. jag vet inte vad jag skall göra och jag vet inte vart jag skall bo. men huvudsaken är att jag vet ATT jag skall göra något och oavsett vad det blir så kommer det bli grymt! bostad är ett större problem. skall kolla på ett rum vid hornstull på måndag och jag hoppas verkligen innerligt att jag får bo där. la upp en annons på blocket om att jag behövde bostad och jag har fått en hel del svar faktiskt. tyvärr är många för långt bort eller för icke rökare (vad nu det spelar för roll om jag ändå bara röker ute). fick dessutom ett jävligt roligt svar från en 48 årig man med lägenhet i rådsved. jag skulle få bo hos honom gratis mot att jag arbetade med någon slags ny tidning en timme om dagen. det hade ju varit schysst men när det senare stod att hans intressen bland annat var Gud, religion, människor, renhet i omgivningen, gott humör, god moral och att skriva en ny bibel, vart jag inte riktigt lika sugen längre.

hur fan har jag tänkt att jag skall få plats med det här? och hur fan har jag tänkt att jag skall kunna frakta allt från heleniusgatan till lidingö med mina bara händer (och tåg)?

Inga kommentarer: