tisdag 3 juni 2008

nu har jag precis varit och hängt med ett stooooort gäng 5/6 åriga kids. de har ålat som ormar på museigolvet, varit på djurjakt bland ikoner, holländskt 1600-tals måleri och svenska barock möbler och dessutom gjort egna djur i lera. jag har under en tid börjat känna mig mer öppen för idéen om att kanske möjligtvis skaffa egna barn någon avlägsen dag. efter att ha umgåtts med de här barnen en halv dag är jag inte lika säker längre. alltså, barnen är trevliga och gulliga i sig, det är bara det att jag är helt clueless när det kommer till att hantera dem och prata med dem. dessutom tar de lite musten ur en, och så mycket must det har jag ju faktiskt inte ens från början.
när vi ändå är inne på barn så kan jag berätta att jag känner mig som en lågstadielärare på skolavslutning idag. blommig tunn klänning och vita tygskor...tur att jag satte upp min page i en tofs annars hade det kanske blivit lite för mycket av det goda. (känslan förstärks just nu av att kyrkklockorna på hedvig eleonora spelar den blomstertid nu kommer.)



skolavslutning

Inga kommentarer: