fredag 6 juni 2008

igår efter sista praktikdagen träffade jag ida och hennes jobbarkompis fredrik. vi gick till ivar los park och drack en herrans massa vin. grymt trevligt om man bortser från dagiset som hade någon slags avslutningsgrillkväll med 1000 föräldrar och dubbelt så många vilda fem åringar som sprang runt. vad är det med föräldrar? jag förstår (hoppas) att de tycker att deras barn är gulligast i hela världen, men då måste ju de också förstå att vi andra INTE tycker det. det är inte gulligt med snoriga ungar som har sand i hela ansiktet och dessutom låter värre än ett helt jävla slakthus.
idag har jag hängt med familjen hela dagen. vi åkte till drottningholms slott, skokloster och haga. det va fantastiskt fint men så fruktansvärt varmt har fortfarande ont i mitt hjärta och börjar bli lite orolig eftersom det hållt i i tre/fyra dagar nu. måste nog kolla upp det på tisdag när jag kommit hem. även om det säkert inte är något farligt så behöver jag sluta oroa mig för att jag skall ramla ner och dö snart.
efter alla slott åkte vi och fikade i mamma och pappas husvagn som de bor i medan de är här. jag tror inte att jag har varit på en camping på 5 år och jag hoppas det tar lika lång tid innan jag besöker en igen. det är något läskigt med minigolf och gemensamma duschar.
jag tror att alla freaks i hela stockholm var ute idag. på vägen hem har vi träffat på kostiga tanter i folkdräkter, hysteriska brats med båtar, fulla medelålderspersoner som pillat på varandra och präktiga försäljningsbrudar med möjlighet till en månadsinkomst på 200.000. det är skönt att vara hemma igen! nu ä det mat, sedan sova. god natt och grattis på nationaldagen!

Inga kommentarer: