lördag 24 maj 2008

tessinska palatsets trädgård

igår va jag på invigning av nya forskningsavdelningen och konstbiblioteket med jobbet. drack vin och minglade. det va fint och de hade fått grymma lokaler. man kanske skulle bli forskare? inspirerade av miljön började jag och sofia diskutera våra uppsatser och det visade sig att hon skrivit sin c-uppsats om ett närliggande ämne. jag blev eld och lågor eftersom hon hade litteraturtips, lovade att ge mig en kopia av det hon skrivit och hjälpa mig att hitta bilder på fototeket. det kan nog gå vägen det här. efter invigningen åkte jag hem för att hälsa på anders mamma som varit här över natten för att hjälpa anders med brudklänningen. hon var hur fin som helst! idag åkte jag in till stan för att kolla på oxenstiernska palatset och tessinska palatsets trädgård. tyckte inte att oxenstiernska va så roligt men barockträdgården va självklart fantastisk! vid tretiden möte jag tova och christina på stan, de va på genomresa och vi passade på att ha ett par timmars parkhäng i berzelii park. det va fint så fint och nu kan jag knappt vänta tills jag kommer hem och får hänga med henne nästan varje dag... oj. klockan är redan halv åtta! bäst jag ger mig i väg. det vankas eurovision hos anna!

Inga kommentarer: