fredag 16 maj 2008

igår va jag på arbetsintervju på 3 i fyra timmar. alltså JAG intervjuades inte i fyra timmar, men vi va 15 stycken och alla skulle in i tre rum var...som man förstår tog det ju sin lilla tid. de ställde så klart massa konstiga frågor och jag höll på att skita på mig av nervositet och hasplade ur mig något halvtaskigt. det är sjukt svårt att försöka sälja sig själv sådär, speciellt till ett gäng säljare..och kanske ännu mer om man inte riktigt är säker på om man vill ha jobbet...eller, det är klart jag vill ha det pga av möjligheten till den jävligt höga lönen, möjligheten att utveckla mig själv och framförallt att få en inblick och kunskap om försäljningsbranschen.något som kan va bra om jag nu skall öppna egen antikaffär så småningom. det som gjorde en mindre peppad va erbjudandet om att få vara en del av deras SKÖNA och GLADA gäng. det kan ju inte finnas något jag skulle vilja mindre än att vara en del i ett skönt och glatt gäng! och inte jobba med ett gäng människor som är så sociala så att "om du trodde att du va en av de som tog mest plats i din kompiskrets nu så kommer du få kämpa för att få en syl i vädret hos oss." på andra plats av ointressanta saker så kommer just människor som tar stor plats och inte låter andra komma till tals. fruktansvärt osympatiskt! jaja. jag hoppas fortfarande att jag får det. det vore grymt att tjäna pengar och det fanns sjukt många heta karlar på det där stället. det vore dock tråkigt att inte hänga i skövde med alla andra i sommar, har faktiskt sett fram emot det jättemycket!
idag va jag på personalvisning av tidens form på nationalmuseum. såg utställningen förra veckan men det va intressant att höra micael själv berätta hur han tänkt när han gjort den och så. dessutom har jag ju en liten crush på en av de medelåldersmännen som jobbar där...vad är det med mig och sådana? speciellt om de är nördiga. sedan jag kom hem har jag och erik hängt vid fläkten i köket, kedjerökt och pratat om livet. det är fin att ha en bror som honom! det önskar jag att alla kunde få ha.
imorgon skall jag, ida och förhoppningsvis anna leka kulturtanter och gå på visning på bukowskis och dricka vin. jag har inte hunnit kolla så mycket i katalogen. men det såg ut att finnas en hel del fina ryska föremål. ME LIKE!
nu säger killen på bilden att det är sovtajm...så god natt!
(för den som inte känner igen honom så är det alltså john blund)

1 kommentar:

sarathyra sa...

Frida du är en skön och glad tjej!
så in i norden