söndag 18 maj 2008

det blir inte lika ofta skrivet här nuför tiden som det brukade bli. jag har iofs inte varit lika stor bloggare som VISSA jag känner som kan skrva 6/10/15 inlägg omdagen. men minst ett borde jag ju iaf kunna klämma ut kan man ju tycka... efter jobbet fredags åkte jag in till stan och mötte ida, anna och jessica för att tillsammans gå på bukowskis-visningen. det va inte så jättemycket fint förutom ehrenstrahls älg med jättekonstiga propotioner, de ryska emaljarbetena och självklart kvinnoporträttet av roslin. men all konst i världen kunde inte slå de underbart skojiga socitetstanterna med höga frisyrer, roliga hattar och med ansikten lyfta till max. det gratis vinet satt också fint såklart. när det var stängningsdags bestämde vi oss för att kvällen inte va riktigt slut än så vi begav oss hem till jessica för mer alkoholintag och det va trevligt att träffa henne förstås. jag och ida tog svängen förbi debaser när vi ändå va vid slussen på vägen hem och där blev vi kvar och dansade, dansade och dansade. igår hade jag tänkt att jag skulle plugga. men som vanligt blev det inget med den saken och jag lyssnade på ljudböcker, städade och lagade mat istället. det va skönt att vara ensam hemma hela dagen och det gäller att njuta de få tillfällen då ensamtid erbjuds! idag har erik namnsdag och för att fira bakade han en tjusig marängtårta. annars har det inte hänt så mycket och det har varit skönt!


idag fyller min blogg ett år. det firas såklart med en tjusig barbietårta...vad annars?

3 kommentarer:

Anonym sa...

hah. älskar att 6/10/15 lever kvar hos dig än :)

sarathyra sa...

jag vill ha en barbietårta nästa gång jag fyller år!

sarathyra sa...

förresten, det där med att jag kanske bloggar mycket beror enbart på att jag har ett så sjukt intressant liv så att jag måste uppdatera heeeela tiden! (den 17e Maj skrev jag inte ett enda inlägg) tänk på det Frida!