tisdag 6 maj 2008

idag har jag varit på jobbet igen. det är faktiskt inte jättekul att skriva av tallrikar och koppla bilder till databasen. men sofia säger att det är bra att lära sig den hårda vägen att inte alla museijobb är roliga. och hon om någon borde ju veta eftersom hon suttit med liknande jobb i 1.5 år.
efter jobbet träffade jag martin. jag har inte sett honom på tre år och tror inte vi pratat ordentligt sedan högstadiet. tog en fika, tog igen och skvallrade om skövdekändisar. det är sjukt vad olika liv man lever ändå, alla hade ju mer eller mindre samma förutsättningar. men det är viss skillnad mellan att vara alkoholist vid 20 års ålder och att bo i en plastpalm i dubai!
imorgon skall jag på olika typer av möten hela dagen. först skall jag på personalvisning av nya utställningen på moderna, sedan skall jag på enhetsmöte med samlingsavdelningen och sist men inte minst skall jag på ett in/utlåns möte. synd att jag inte har någon typ av business woman dräkt att ha på mig. det hade vart pricken över i:t.

Inga kommentarer: