torsdag 29 maj 2008

här sitter jag på universitetet och tar in intrycken. jag kommer kanske vara student här till hösten, har nämligen kommit in på curator-kursen. får dock se om jag kommer in på den där kursen i ekonomi historia i göteborg också, då vet jag inte vilken jag kommer välja att läsa. fast utställningar kanske lockar mer än ekonomi förstås!
igår va jag på nynässlott och fick se hur nationalmuseum jobbar med inredningar av sådana byggnader. det va så fint så och det fanns allt från hamburgerskåp från barocken till emmor från 1800-talet. kan rekommendera att åka dit! på vägen hem stannade vi och drack saft och åt kakor hos någon slags greve som härstammade från england och som berättade som sina förfäder som varit med i kolonialtidens indien. spännande förstås!

Inga kommentarer: