måndag 19 maj 2008

den här dagen kommer gå till världshistorien som den där dagen då frida tog tag i sitt liv och faktiskt öppnade word-dokumentet med sin c-uppsats efter nästan två månader (även om jag bara tog bort en jävla massa stycken och la till två rader. men tanken va god!) jag tror att jag börjar tänka i uppsatsbanor igen och kanske fått lite grepp om vad det är som behöver göras, det vore så skönt att iaf komma igång. skall försöka sitta och plugga med erik nu de här kvällarna tills hans uppsats skall vara inne så kanske jag får lite inspiration. bra tajming annars att börja med uppsatsen samma dag som jag va tvungen att lämna tillbaka alla böcker jag lånat till den i ett tidigare försök att vara duktig. de har legat och skräpat på mitt skrivbord ett jävla tag och inte nog med att de skänkt mig en jävla massa ångest när jag sett dem..de nog även gjort någon annan stackars student arg, uppgiven, frustrerad och ledsen över att inte finnas till hands på biblioteket. jag är en sådan hemsk människa! det ringde en tjej från statistiska centralbyrån dag och frågade om hon fick ställa några frågor angående min arbetssituation efter gymnasiet. det finns två anledningar till att jag tycker att det är ganska fint när sådana ringer, den ena är att jag är så jävla glad att jag inte befinner mig i deras kläder och behöver ställa frågor som "hur nöjd är du med den gymnasieutbildning du avslutade under vårterminen 2004 eller 2005? väldigt missnöjd, ganska missnöjd, nöjd eller mycket nöjd?" eller ännu värre "hur nöjd är du med din matematikundervisning som du hade på din gymnasieutbildning som du gick ut under vårterminen 2004 eller 2005? väldigt missnöjd, ganska missnöjd, nöjd eller mycket nöjd?", den andra anledningen är att det krävs så fruktansvärt lite för att göra de här stackars själarna lite gladare och man vill ju inget annat än att ge dem en ljusare vardag!

det är alltså i denna bok som det kommer stå om den här dagen så småningom...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det hoppas jag på! för jag börjar bli dödligt uttråkad här hemma.Såg att du sökt jobb på 3 har du hört något ifrån dem? något ont inom mig hoppas ju att du kommer hem och umgås med mig hela sommaren, men jag hoppas ju ändå att du får det om du vill ha det :)

Anonym sa...

frida min lilla vän!
du är ingen ond människa.
jag tror inte på onda människor. bara på människor som gör onda saker. och människor som gör ont.
just nu gör en människa rätt ont i mig.

fast jag vet att det bara beror på att jag är mesig och knäpp.
vi har ju inte lovat någonting, vilket är ganska självklart eftersom vi vid detta tillfälle bara setts en gång. men jag blir ändå sepe.
sådana naiva och blåögda flickor som jag hoppas hela tiden på kärlek vid första ögonkastet, fyrverkerier och glitter. då blir det ganska konstigt i mig när jag upptäcker att så inte är fallet.

gudarna ska veta att jag inte är deras bästa barn. och tro mig, det vet dom!

men du vet hur jag är. själviskt och egoistisk.
det är ok om jag gör saker, men gud nåde den som gör likadant!

jag blir så trött på mig...

Anonym sa...

Jag känner mig alltid så smickrad när de ringer och frågar grejer. Typ Sifo. De låter så förstående. Det känns som att man skulle kunna berätta vad som helst för dem, och man känner sig så utvald.