söndag 6 april 2008

igår va så fint! träffade ida på indigo men där kunde man inte stanna för länge för det va tjockt med folk och vi pallade inte att stå upp allt för länge med våra fötter i klackar. gick till debaser istället och där va det spelning med smoosh. bandet består av två tjejer födda 92 och 94. de är liksom 16 och 14 år, kommer från usa och åker på europa turné hela våren. tänk vad mycket man hade hunnit med om man inte prioriterat att leka sandlådan framför att jobba ut nästa karriärssteg. jag vet egentligen inte vad jag tycker om det där med barnstjärnor och hela den där "när skall de få vara barn"-grejen. dessutom tycker jag inte om barnröster och har svårt för att ta texter seriöst när de kommer från barn. jag håller på att lära mig hur världen fungerar och vad kärlek är och om någon skall hjälpa mig med det genom sin musik vill jag inte att personen skall vara född på 90-talet...

smoosh
den som vill lyssna kan göra det här

1 kommentar:

littleprettydysfunctional sa...

fast det är väl fint, speciellt när de sjunger om olycklig kärlek, otrohet och hur man tar sig ur ett dåligt mönster. eftersom det faktiskt verkligen känns som om de vet hur. som amy, amy diamond.