fredag 25 april 2008

igår träffade jag jenny efter jobbet. det va fint! vi va och fikade och sedan gick vi en sväng i solen och upptäckte den fantastiska observatoriekullen och dess utsikt. synd att jag lyckades pallra mg till stockholm först i samband med att hon flyttar. men i sommar kommer det nog bli skövde för hela slanten och då är hon en av många underbara människor som kommer kunna förgylla mina dagar. förutom att få min vardag förgylld så är planen att jag skall bo gratis hemma hos mamma och pappa och försöka viga sommaren åt att få klart mina restuppgifter så att jag har min examen i handen lagom till hösten. mamma och pappa kommer ändå vara ute stora delar av tiden och att ha sju rum och kök och en stor trädgård för sig själv och gratis tackar man ju inte nej till. idag har jag jobbat och jag känner mig ganska stressad över att jag kanske inte kommer hinna klart med den där tallrikskavalkaden, speciellt inte eftersom lillie insisterar på att jag skall vara inne i stan på måndag och gå på diverse möten och grejer. men jag har ju hela dagen imorgon på mig så en bit på vägen kommer jag nog komma. nu på kvällen har jag lekt med erik, vi har bland annat kollat på barry lyndon. det är inget hett tips att kolla på ett tre timmars episkt drama när man jobbat en hel dag och dessutom skall upp vid sex morgonen efter. sov lite på slutet men annars va det en trevlig film!

jenny är nöjd i kungsträdgården, och vem skulle inte vara det på detta jordens himmelrike!

utsikt över stan från observatoriekullen. tjusigt!

Inga kommentarer: