torsdag 10 april 2008

försöker knåpa ihop min ansökan till den där curatorutbildningen jag vill gå i höst. jag fattar inte varför man skall skriva personliga grejer och motivera varför man vill komma in. vad fan...vad spelar det för roll? jag söker ju för att jag förmodligen vill gå, räcker inte det? dessutom kommer ju 90% av alla ansökningar bara vara lögner ändå. varför ha en tävling i vem som kan ljuga bäst? får man inte nog av sådant när man söker jobb? jag blir så jävla trött, låt mig bara få komma in!
aja. nu är det mitt i naturen så ansökningarna får vänta några minuter. martin hägrar och det vill man ju inte missa, speciellt inte när han skall prata om en JÄTTEGAMMAL ål!

ÅL!

4 kommentarer:

Anonym sa...

hej, ja eller ett till extra jobb men ändå, det är på amicas restaurang på volvo, inte jättelyxigt kanske men det är kul att se något nytt och de är trevliga arbetkamrater m.m. så hoppas att jag kan få jobba där endel, men den som lever får ser. how are you doing up there in the big city? are you coming down soon?

Anonym sa...

Ja, att det ska premiseras att va mytoman alltså! Men kör så det ryker. Säg att din mamma brukade hälla oljefärg i nappflaskan och att både din mormor och morfar var Picassos älskare när det begav sig. Lycka till

sarathyra sa...

blä!

Anonym sa...

ål is the new black